måndag 30 december 2013

Visst finns det drakar...

 Läge att boka. All inclusive på varmare breddgrader. Igår fick jag sånt jättesug efter solresa så jag var tvungen att googla lite. Kom raskt på att det skiter sig hur som helst. Måste avklara fem veckors strålning och vara klar före sportlovet. För då är det snowboard och skidor som gäller. Och det är inte förhandlingsbart. I år ska jag åka. Punkt. Slut. Förra året låg jag däckad av influensa hela veckan så det blir inget sånt i år. Men...

Det verkar ändå vara läge att boka. All inclusive. För mig. Draken är tillbaks. Fy fan. Jag har ju känt det komma men trodde väl att det skulle stanna upp. Nix. Jag blir så himla arg och ledsen och besviken på hela skiten. På mediciner som bråkar. På cancer som luras. På en kemisk satans obalans i skallen som får mig att förvandlas till en drake. Jag kan inte hamna där igen. Jag tänker inte utsätta mina barn för det en gång till. Jag har ångest så det räcker för förlorade år. Och år som satt spår. Som vi inte vet nåt om än. Morgonen idag räcker för att väcka helvetesminnen till liv. Minnen som var bortträngda och lite suddiga i kanten. Som för varje dag fått lov att blekna lite. Som gett mig viss försoning. Men. Inte längre. Jag minns som om det vore igår. En tid. En lång tid. För lång tid. Mina barn ska inte med dit igen.

Visst finns det drakar fick bli godnattsaga ikväll. En fantastisk berättelse på rim. Om en helt annan drake. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar