fredag 6 december 2013

Vad är väl en bal på slottet?

Ligger som en strandad val i soffan. Har fått min adventskänsla med stjärnor, glögg, pepparkakor och julskiva! Dessutom lite, lite snö utanför fönstret. Det gillar jag. Har dock inte tagit mig utanför dörren kom jag på.... Städade och fixade på förmiddagen, sen sov jag några timmar. När jag vaknade var det redan mörkt, så det kändes lite onödigt att klä på mig. Grabbens kompis pappa kom för att hämta, så jag sa att jag just skulle ta på mig långklänningen inför kvällens middag. Undra om han gick på den?

Jag vet att det är helt rätt att jag ligger här, men jag grämer mig ändå. Just i detta nu når nog årets julfest med jobbet sin kulmen, och jag hade såååå gärna varit där.
Men.
Sommarfesten är min. Så ni vet!

Strax dax för kudden. Imorron ska jag fortsätta min uppvärmning inför julen med en julkonsert i kyrkan. Har stora förväntningar då förra årets tillställning var helt fantastisk! Elever från friskolan i trakten, barnkör samt etablerade riktigt duktiga sångfåglar. Håll tummarna för att min hosta håller sig i schack bara...

Inför kvällens middag var det lite hemlighetsmakeri i köket, och när vi blev inbjudna hade grabbarna dukat och gjort servetter! Helt fantastiskt!

Håll i hatten i stormen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar