söndag 15 december 2013

2014 måste bli mitt år

Bara ett konstaterande. Sen ska jag inte klaga på en stund...
Cancerbesked
Operation 1
Operation 2
Infektion (av lindrig art ska jag snart få erfara)
Operation 3
Hosta 
Infektion (från hell)
Hosta (från hell)
Söndersliten hud av ständig omläggning av sår
Hosta (från hell)
Neverending hosta
Snorig
Bränd hand på socker (väldigt lite men ändå)
Magsjuka (av lindrig art)
Sönderbitna naglar (jag vet - mitt eget fel)

Sådär ja. Nu känns det bättre. Äh. Kändes inte så dåligt innan heller, men jag vill ju inte att ni ska sluta tycka synd om mig! ;-) Imorron ska jag tillbaks till läkaren för besked från senaste op samt magnetkamera och ultraljud. Jag tror att detta är mina sista besked före behandling. Det känns så. Att nu är det klart med operationer och andra bakslag. Nu ska jag få komma igång med resan mot att bli frisk. 

2014 blir mitt år. Året då jag tar kål på cancern, utan att bli dålig av behandlingen. Året då jag vinner en jävla massa pengar och kan betala av alla lån och jobba bara för att det är kul. Och resa till solen när andan faller på. Och ge pengar till behövande, göra skillnad för någon arm stackare. Jag kommer få en fet löneökning och färre arbetsuppgifter. Jag kommer få mer tid att bara ta hand om barnen i skolan, finnas där ute bland dem. Eller bli skolvärdinna och serva alla, stora som små, och bara få cred hela tiden. Baka och pynta. Komma med mina fantastiskt roliga skämt. Jag kan sköta kopiatorn och lamineringsmaskinen också. Jag älskar att laminera! 

Hehehehe... Vilken önskelista. Sen önskar jag också att alla får vara friska. I hela världen. Jag önskar fred på jorden åt alla människor. Jag önskar lycka och tolerans. Jag önskar att alla slutar röka och droga. Jag önskar...

...att jag blir tant Sverige! Att få gå där i baddräkt och bikini, med ett sånt där band diagonalt över bröstet. Inför fullsatta arenor. Både i Sverige och utomlands. Med min hängröv (som pappa säger att jag kan hänga upp med hjälp av hängslen), med mina förstora ögonlock som gör min syn dålig, med min muffinsmidja, mina celluliter, min röda näsa och mitt enda bröst kommer jag att ta världen med häpnad! Jag kommer att vinna miss Universum. Eller... Universums miss. 

Allvarligt. 
Med önskan om friska fläktar och nya friska ideal, som ger våra barn och ungdomar (och tanter och gubbar och mig själv och min kompis S) mer tid att fokusera på det som är viktigt och trevligt i livet, än det som mest av allt ger ångest. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar