onsdag 22 maj 2013

Kloka kids!

Hittade en gammal goding som jag sparat. En konversation om läggdags med stora grabben när han var runt 5.

Efter en lång stunds tjat om att Anton skulle borsta tänderna fick jag nog och sa att han väl fick lägga sig själv då. En stund senare kom han lommande och sa att det var dags att borsta när jag kunde tänka mig att hjälpa honom. Jag berättar för honom att det blir så tråkigt att säga samma sak så många gånger och att det är värre när vi är ensamma eftersom att jag är den enda vuxna som kan påminna. Jag upplyser grabben om att han är så trött på morgonen, vilket han håller med om, och att det är dagis imorron. Anton svarar; "Varför har de vuxna bestämt så dumt så att man måste upp tidigt och gå i skola. Det kostar ju bara massa pengar att bygga och man måste upp tidigt. Det är väl bättre om vi är hemma. Man kan ju lära sig här lika bra. Så slipper du tjata om att jag ska lägga mig i tid för jag är så trött på morronen". Vad ska man säga?? =)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar