lördag 30 november 2013

Idag är jag ynklig

Sängliggandes av infektion i bröstet och tidernas huvudvärk och en hosta som vägrar ge med sig. Spränghuvudvärk och hosta är inte. Någon bra kombo... Min plan för dagen var att adventsfixa våra nyputsade fönster (tack världens bästa make) och kanske till och med säga fram nån liten tomte. Men så blir det inte. Tyvärr. Tomten och staken ligger ju kvar i sin låda, så dem går det ingen nöd på. Men jag fullkomligt haaaaatar att vara sjuk, att ha ont och att inte orka. Samtidigt försöker jag tala om för mig själv att det är tillfälligt och att jag inom någon dag ska må väl igen. Tänker på vännen med sin ständiga värk, sitt begränsade livsrum och omöjligheten att planera för hon vet nye om hon kommer ur sängen på morgonen. Som jag hoppas att du ska få den där behandlingen som väcker hopp.

Nu ska jag ta en tupplur och hoppas att cocillana, alvedon, diklofenak, antibiotika och morfin gör underverk.

Idag är det någon som tycker synd om sig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar