tisdag 21 maj 2013

Man kan ju ändra sig...



Förra måndagen påbörjades ännu ett vägarbete på vår kära bro. Ny asfalt. Jättebra. Men... Att köa till jobb i en timma eller två och stå lika länge hem är inte alltid så kul. Vi har ju valt att bo utanför storstäder av en anledning. Ni som träffar mig på fejjan har ju sett mina utbrott men jag har inte riktigt presenterat det senaste.

Resume:
Förra måndagen lackade jag ur fullständigt när det var big time kaos vid påfarten på bron. Det var nån slags tävling i vem som var mest värd att komma fram och att "jag har en jävligt dyr bil så jag har rätt att köra om alla". Så här såg det ut då i min status:


Underbart att det bara finns en väg från ön! Dessutom försenad från start...
WTF!!! Typ alla bara bränner förbi. Kommer ju aldrig fram i 5 km/h....

(Tröttnar...)

VARNING: om du inte gillar svordomar eller en aggressiv ton -sluta läsa!

Jag blir så in i helvetes jävla skittrött på idioter som blåser förbi hela kön i typ 90 på 50-sträcka. Är era jobb viktigare än våra andras? Vi var säkert många som var för sent ute med tanke på omständigheterna, men det är bara att tugga i sig den jävligt sura rönnbärsklasen och gilla läget. Är du läkare/ssk på utryckning har du säkert en skylt, ska ni till förlossningen-dra förbi! Men resten - ställ er gör fan i köjävlen som alla andra. Det lär ju inte vara folk som är ute och glider en sväng som står där?! Vi alla har en destination dit vi vill, fortast möjligt. Piss off jävla glidare!!!

Lär inte vara bra för hjärtat att åka över bron kommande 2 veckor... Fan att jag ska va så jävla plikttrogen; skulle stannat hemma med grabb som inte kan gå och egen sjuk hals... Grr!

Glömde... Ett exempel på idiot som försöker preja mig i räcket och köra på bilen framför Idiot!!!!
Passande nog har jag wodoo-tröjan på mig idag! Må alla jävlar som tränger sig få varsin nål däri!! Ni kommer att få sona inom sinom tid. Tack för mig.


Så har det gått en vecka. Vi är många som vant oss vid förseningar. Det har också blivit bättre skyltat efter startdagens kaos. Både igår och idag var det åter riktigt trögt att både komma till och från jobbet. PÅ morgonen idag stod jag i världens ösregn på bron. Gasa, bromsa, gasa, bromsa. Meeeen...
Istället för att lacka ur (kom förvisso inte så många iddisar...) tänkte jag positivt!
1). Schysst att få bilen tvättad på väg till jobbet.
2). Nice att gräsmattan vattnas ordentligt nu när jag dressat och sått och så...
3). Passar på att slappa och lyssna på skithög musik.
4). Sänker volymen och ringer några samtal så slipper jag det på jobbet sen.

På hemvägen blev det samma sak.
1). Bra att hinna ringa lite samtal som jag inte hann med på dagen.
2). Bra att kunna ringa mannen när jag är över bron och säga att maten kan serveras om 10 min.
3). Vet inte... Skönt att inte vara förbannad iaf.

Parentes.
Det kom några idioter och drog om oss alla i ytter idag och till slut tänkte jag att va fan... Nu får det vara nog. 100 meter kvar till enfiligt... Jag la mig i mitten (störigt som fan, jag veeeet!) och busschauffören efter slickade mig i röven så att idioten inte skulle kunna komma förbi eller mellan oss. Det slutade med att puckot (även känd som idioten) fick bromsa in och ta sig in bakom bussen. Tihi! Tummen upp till busschaffisen! En busschaufför, en busschaufför....
Slutligen: Va fan vinner man på att preja sig förbi 200 meter in i en kö som typ står still???? NADA! Only irritation!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar